Zásady ochrany osobních údajů dle Nařízení EU 2016/679 – (GDPR)
Ochrana Vašeho soukromí a Vašich osobních údajů je pro nás důležitou povinností.
Zásady ochrany osobních údajů jsme vyhotovili s cílem seznámit Vás s tím, jak shromažďujeme, zpracováváme, používáme a chráníme Vaše osobní údaje. Při zabezpečení ochrany soukromí a osobních údajů postupujeme výhradně v souladu s platnou legislativou, tj. s nařízením EU 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (dále jen „Nařízení“) a zákonem o zpracování osobních údajů.
- Kdo je zpracovatelem a správcem Vašich osobních údajů?
Společnost TRINCO,s.r.o., Dobrovského 422/3, 682 01 Vyškov, IČ 26250845, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně pod. sp.z. C 40307 je ve smyslu čl. 22 nařízení EU 2016/679 zpracovatelem Vašich osobních údajů (dále jen „zpracovatel“).
Správcem Vašich osobních údajů je pojišťovna, se kterou Vám zpracovatel zprostředkoval nebo sjednal Vaši pojistnou smlouvu (dále jen „správce“). Informaci o správci a ochraně osobních údajů u něho obsahuje Vaše pojistná smlouva.
2. Jaké osobní údaje shromažďujeme a zpracováváme?
Identifikační údaje – osobní údaje, které slouží k jednoznačné identifikaci, tj. jméno, příjmení, titul, rodné číslo, bylo – li přiděleno, jinak i datum narození, adresa trvalého pobytu, podpis, u zprostředkovatele – fyzické osoby podnikatele též daňové identifikační číslo, IČO.
Kontaktní údaje – osobní údaje, které umožňují kontakt se zprostředkovatelem (kontaktní adresa, emailová adresa, číslo telefonu).
Další osobní údaje – číslo bankovního účtu, osobní údaje vyplývající z konkrétní smlouvy či ze zákona.
-
Z jakých zdrojů osobní údaje získáváme?
Osobní údaje získáváme přímo od Vás, v rámci jednání o uzavření smlouvy o spolupráci nebo pojistné smlouvy, příp. od třetích osob v souladu s Nařízením, z veřejných zdrojů při respektování účelu zpracování osobních údajů, od orgánů státní správy nebo na základě zvláštních právních předpisů.
4. Jakým způsobem a po jakou dobu osobní údaje zpracováváme?
Osobní údaje zpracováváme manuálně i automatizovaně v elektronických informačních systémech.
Po celou dobu jsou chráněny před neoprávněným zásahem, ztrátou, zničením či jejich zneužitím. Všechny osoby, které přicházejí s údaji do kontaktu, jsou vázány povinností mlčenlivosti, zejména naši zaměstnanci. Osobní údaje uchováváme po dobu nezbytně nutnou k zajištění všech práv a povinností plynoucích ze závazkového vztahu, tj. po dobu existence možných nároků vyplývajících z uzavřené smlouvy o spolupráci a dále po dobu, kterou jsme povinni je uchovávat podle obecně závazných právních předpisů. Archivační lhůta od ukončení smlouvy o obchodním zastoupení a spolupráci může být až 10 let.
5. Na základě jakého právního titulu a za jakým účelem zpracováváme osobní údaje?
Vaše osobní údaje zpracováváme za účelem plnění smlouvy o spolupráci s Vámi jako klientem zprostředkovatele. Zejména se jedná o uzavření pojistné smlouvy, plnění závazků z této smlouvy, správu smlouvy, vedení evidence smlouvy.
V rámci jednání o uzavření smlouvy nebo pro plnění smlouvy zpracováváme Vaše osobní údaje v souladu s čl. 6 odst. 1 písm. b) Nařízení.
Osobní údaje budou zpracovávány z naší strany také za účelem plnění právních povinností v souladu s čl. 6 odst. 1, písm. c) Nařízení, např. k orgánům dohledu (České národní bance), jiným státním orgánům, pro plnění zákonných povinností vyplývajících ze zvláštních předpisů, zejména zákona o pojišťovnictví a zákona o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti. Dále mohou být Vaše údaje zpracovávány pro účely pojistných statistik.
Budeme zpracovávat Vaše osobní údaje za účelem ochrany našich práv a právem chráněných zájmů v souladu s čl. 6 odst. 1 písm. f) Nařízení, zejména pro prevenci a vyšetřování zneužití pojištění, vymáhání našich pohledávek, k zasílání nabídek o stávajících produktech spolupracujících pojišťoven, informacích o nových produktech spolupracujících pojišťoven, pokud máte o takové informace zájem, resp. neprojevíte – li svůj nesouhlas, dále pro zabezpečení našich elektronických informačních systémů.
-
Kde můžete uplatnit případné námitky ke zpracování osobních údajů?
Proti zpracování osobních údajů při přímém marketingu je možné vznést kdykoliv námitku, což zahrnuje i profilování, pokud se týká tohoto přímého marketingu. Zároveň při zpracování osobních údajů za účelem ochrany oprávněných zájmů, můžete proti takovému zpracování osobních údajů, včetně profilování, vznést námitku, a to z důvodů týkajících se Vaší konkrétní situace.
Uplatnit případné námitky proti zpracování Vašich osobních údajů, odvolat udělený souhlas či změnit jeho rozsah můžete realizovat některým z těchto způsobů:
-
návštěvou naší kanceláře v sídle zprostředkovatele
-
e-mailovou zprávou na info@trinco.cz
-
písemnou žádostí zaslanou do sídla zprostředkovatele
-
Komu poskytujeme osobní údaje?
Osobní údaje zpracováváme sami prostřednictvím našich zaměstnanců na základě příslušné smlouvy o spolupráci s Vámi výhradně pro příslušného správce vaší pojistné smlouvy. Ve všech případech však dbáme na to, aby byly zachovány všechny povinnosti, které nám jako zpracovateli vyplývají z platné legislativy a při předání dbáme, aby nedošlo k ohrožení bezpečnosti předaných osobních údajů nebo k jejich zneužití.
-
Jaká máte zákonná práva při zpracování osobních údajů?
Máte právo nás požádat o poskytnutí informací o osobních údajích o Vás zpracovávaných, zejména o účelu zpracování, kategoriích osobních údajů, příjemci osobních údajů, dostupných informací o zdroji osobních údajů, nejsou – li získány přímo od Vás a době uložení osobních údajů.
Mimo práva na vznesení námitky proti zpracování osobních údajů, které jsme uvedli výše, máte právo na opravu a výmaz (likvidaci) osobních údajů, právo na omezení (blokaci) zpracování údajů, právo na přenositelnost osobních údajů, právo nebýt předmětem automatizovaného rozhodování, včetně profilování, právo na přístup k osobním údajům.
9. Jak podat stížnost ve věci zpracování osobních údajů?
Stížnost je možné podat od 25.5.2018 v sídle naší společnosti nebo k dozorovému úřadu, tj. Úřadu na ochranu osobních údajů, adresou Pplk. Sochora 727/27, 170 00 Praha 7-Holešovice, email: posta@uoou.cz.
10. Jak más můžete kontaktovat?
V případě jakýchkoliv dotazů na zpracování Vašich osobních údajů se na nás můžete obracet písemně, elektronicky či telefonicky prostřednictvím níže uvedených kontaktů:
-
Dobrovského 422/3, 682 01 Vyškov
-
Tel.: + 420 517 342 484
-
email: info@trinco.cz
11. Co znamenají pojmy obsažené v těchto Zásadách?
-
Osobní údaj – jakákoliv informace týkající se určeného nebo určitelného subjektu údajů; subjekt údajů se považuje za určený nebo určitelný, pokud lze subjekt údajů přímo či nepřímo identifikovat;
-
Subjekt údajů – fyzická osoba, k níže se osobní údaje vztahují;
-
Správce – subjekt, který určuje účel a prostředky zpracování osobních údajů, provádí zpracování a odpovídá za něj;
-
Zpracovatel – každý subjekt, který na základě zvláštního zákona nebo pověření správcem zpracovává osobní údaje;
-
Příjemce – každý subjekt, kterému jsou osobní údaje zpřístupněny;
-
Zpracování osobních údajů – jakákoliv operace nebo soustavy operací, které správce nebo zpracovatel systematicky provádějí s osobními údaji, a to automatizovaně nebo jinými prostředky; zejména se jedná o shromažďování, ukládání na nosiče informací, zpřístupňování, úprava nebo pozměňování, vyhledávání, používání, předávání, šíření, zveřejňování, uchovávání, výměna, třídění nebo kombinování, blokování, likvidace.